Bromelín

Vplyv Bromelínu na zdravie

Pomáha nielen pri tráviacich ťažkostiach, akými je pálenie záhy, plynatosť, zápcha, hnačky, vracanie, ale pôsobí aj proti zrážaniu krvi. Z tohto dôvodu je dôležitý pri prevencii a liečbe trombózy a tromboflebitidy. Môže odbúravať cholesterolové usadeniny zo stien ciev a vykazuje významnú fibrinolytickú aktivitu. Má protizápalové účinky - likviduje mediátory zápalu. Preto túto vlastnosť je účinný pri liečbe reumatických zápalov kĺbov, poranení svalov a tkanív.

  • celkovo zlepšuje činnosť pečene, ľadvín a pankreasu
  • je prevenciou proti rakovine
  • pôsobí pri liečbe artériosklerózy, poruchy prekrvenia, celulitídy, bulímie
  • odstraňuje ťažkosti spôsobené zlým trávením: pálenie záhy, plynatosť, zápcha, hnačka, kŕče, zvracanie
  • chráni pred predčasnou vekovou degeneráciou a tak predlžuje aktívny vek
  • hojí rany a zmierňuje bolesť
  • zlepšuje stav pleti a pokožky
  • pomáha pri liečení ľadvinových kameňov a piesku, hypoglykémie (znížení hladiny krvného cukru)
  • obmedzuje hnitie, kvasenie, črevnú toxemiu a dysbiózu v črevách
  • znižuje nadváhu - nárast svalovej hmoty

Zdroj Bromelínu

Bromelín sa získava sa z plodov ananásu. Odporúčaná denná dávka bromelínu je 250-500mg denne. Je ho možné prijímať z potravinových doplnkov, ale najvhodnejší spôsob je konzumácia čerstvého ananásu.

Zaujímavosti o Bromelíne

  • bromelín ma protirakovinové účinky, potláča rast nádorov a zvyšuje účinnosť chemoterapie
  • spolu s draslíkom a horčíkom znižuje riziko druhého infarktu až o 90%
  • bromelínový potravinové doplnky sa väčšinou vyrábajú z ananásovej stopky a svojim zložením bromelínu sú mierne odlišné od bromelínu nachádzajúceho sa v plode