Potraviny

Ovocie

Jahody - 10 účinkov na zdravie

Jahody - 10 účinkov na zdravie

Jahody sú výnimočné nielen vďaka vysokému obsahu vitamínu C, ale aj kvôli obsahu kyseliny listovej a mangánu. Ich konzumácia má výrazný vplyv na naše zdravie a krásu, preto vám ich odporúčame konzumovať pravidelne.
Jablko - 10 účinkov na zdravie

Jablko - 10 účinkov na zdravie

Jablká majú relatívne vysoký obsah vlákniny, vody a málo sacharidov, v šupke nepatrné množstvo mastných kyselín. Mimoriadne bohaté sú na vitamíny a stopové prvky.
Citróny - 10 účinkov na zdravie

Citróny - 10 účinkov na zdravie

Hlavnou účinnou látkou citróna je vitamín C (kyselina askorbová), ktorá nás chráni pred infekciami a posilňuje imunitný systém.
Mandarínky - 10 účinkov na zdravie

Mandarínky - 10 účinkov na zdravie

Mandarínky sú doslova bomba pre vaše zdravie. Obsah vitamínov v tomto ovocí je najvyššií vo svojej triede. Sú prospešné na posilnenie iminuty, zdravie a žiarivú pleť. Aby sme úplne využili ich terapeutickú hodnotu, mali by sme ich denne zjesť 6 až 8 kusov.
Pomaranče - 10 účinkov na zdravie

Pomaranče - 10 účinkov na zdravie

Žiadne iné plody nemajú také ďalekosiahle účinky na zdravie ľudí ako práve pomaranče. Preto by ste ich mali konzumovať denne alebo piť ich šťavu, a to buď počas jedla alebo medzi jedlom.
Grapefruit - 10 účinkov na zdravie

Grapefruit - 10 účinkov na zdravie

Kyslý grapefruit na raňajky je vitamínová bomba na celý deň. Obsahuje neuveriteľnú koncentráciu látok s liečivým a preventívnym účinkom, preto by sa mal stať bezpodmienečne súčasťou vášho jedálnička.
Ananás - 10 účinkov na zdravie

Ananás - 10 účinkov na zdravie

Ananás je lahodný a zdravý. Konzumáciou tohto ovocia prispejeme nielen k zníženiu našej hmotnosti, ale pomôžeme aj nášmu imunitnému systému.
Mango - 10 účinkov na zdravie

Mango - 10 účinkov na zdravie

Samotné mango s hmotnosťou 300 g úplne prevyšuje odporúčanú dennú dávku vitamínu A. Zo všetkých druhov ovocia má mango najvyšší podiel vitamínu A, za ním nasleduje ananásový melón, ale oba druhy sú ďaleko pred mrkvou.
Granátové jablko

Granátové jablko

Ovocie

Zelenina

Brokolica - 10 účinkov na zdravie

Brokolica - 10 účinkov na zdravie

Brokolica má na naše telo množstvo zdravotných účinkov a mnohí svetovo uznávaní odborníci na výživu ju zaraďujú medzi desať najzdravších potravín.
Mrkva - 10 účinkov na zdravie

Mrkva - 10 účinkov na zdravie

Mrkva je tá najobyčajnejšia a najznámejšia zelenina. Používame ju asi všetci. Mrkvu berieme ako niečo úplne normálne a samozrejmé. A predsa! Mrkva má svoje kvality, svoju hodnotu a svoju silu.
Kapusta - 10 účinkov na zdravie

Kapusta - 10 účinkov na zdravie

Kapusta patrí medzi najzdravšiu zeleninu u nás. Obsahuje vitamín C, množstvo cenných bioaktívnych látok a má silnejšie protirakovinové účinky ako viac propagovaná brokolica.
Kyslá kapusta – bohatý zdroj vitamínov

Kyslá kapusta – bohatý zdroj vitamínov

Dobre vykvasená kapusta obsahuje veľa vitamínov, z ktorých môžeme čerpať celú zimu. Okrem vitamínu C sa v nej vyskytujú aj vitamíny B1, B2, B6, E, PP, A, D, K, U, kyselina listová, biotíny. Obsahuje tiež veľa aminokyselín a minerálnych látok (draslík, vápnik, fosfor, železo, zinok).
Zelenina

Semená a Orechy

Semená a Orechy

Oleje

Oleje

Čaje

Čaje