Predmenštruačný syndróm

Obsah článku

    Predmenštruačný syndróm
    Predmenštruačný syndróm PMS je stav, kedy u žien v druhej polovici menštruačného cyklu nastáva rad fyzických a/alebo emocionálnych zmien.

    Predmenštruačný syndróm príznaky

    Je veľmi ťažké vysvetliť príznaky predmenštruačného syndrómu, pretože sa líši u každej ženy a žena môže zažívať rôzne druhy komplikácií z cyklu do cyklu. Obsahuje súbor fyzických, emočných a psychologických porúch, ktoré sa začínajú od času ovulácie a pokračujú až do začiatku menštruačného cyklu.

    Príznaky sa delia do štyroch kategórií:

    • typ A (anxiety - úzkosť) - úzkosť, napätie, podráždenosť, výkyvy nálad
    • typ C (cravings - chute, túžby) - chuť na potraviny obsahujúce cukor a ďalšie rafinované sacharidy, zvýšená chuť do jedenia, mdloby, závraty a bolesti hlavy
    • typ D (depresia) - plačlivosť, ľútostivosť, nespavosť, neistota
    • typ H (hydratácia) - zadržiavanie tekutín, nárast hmotnosti, opuchy členkov a prstov, plynatosť, citlivosť prsníkov

    Kedy vyhľadať lekára

    • ak trpíte hlbokou depresiou
    • ak sú príznaky PMS také závažné, že narúšajú váš každodenný život a/alebo vzťahy
    Pms
    Pms1

    Predmenštruačný syndróm liečba

    Pre mnohé ženy môže zmena životného štýlu pomôcť zmierniť príznaky PMS. Ale v závislosti od závažnosti vašich príznakov môže lekár predpísať jeden alebo viac liekov na predmenštruačný syndróm. Úspech liekov pri zmierňovaní príznakov sa u žien líši.

    Bežne predpisované lieky na predmenštruačný syndróm zahŕňajú:

    • antidepresíva - selektívne inhibítory spätného vychytávania serotonínu, ktoré zahŕňajú fluoxetín, paroxetín, sertralín a ďalšie - úspešne znižovali symptómy nálady. Tieto lieky sa zvyčajne užívajú denne. Ale u niektorých žien s PMS môže byť použitie antidepresív obmedzené na dva týždne pred začiatkom menštruácie.
    • nesteroidné protizápalové lieky - užívané pred alebo na začiatku vášho obdobia, ako je ibuprofén alebo naproxen sodný, môžu zmierniť kŕče a bolestivosť prsníkov
    • diuretiká - keď cvičenie a obmedzenie príjmu soli nie sú dostatočné na zníženie prírastku hmotnosti, opuchu a nadúvania, užívanie vodných tabliet (diuretík) môže pomôcť vášmu telu zbaviť sa prebytočnej tekutiny obličkami. Spironolaktón je diuretikum, ktoré môže pomôcť zmierniť niektoré symptómy PMS.
    • hormonálna antikoncepcia - tieto lieky na predpis zabraňujú ovulácii, čo môže priniesť úľavu od symptómov PM
    Menštruačné Ťažkosti2

    Predmenštruačný syndróm domáca liečba

    Rastlinné lieky

    • vitex jahľací - spolu s aletrou liečivou a ploštičníkom strapcovitým pomáhajú regulovať hladiny hormónov pri všetkých typoch PMS, užívajte ako tablety alebo vo forme čajov
    • koreň púpavy lekárskej - zlepšuje funkciu pečene, a tým pomáha chrániť pred vyššou hladinou estrogénu
    • pupalka dvojročná - užívajte olej 100 mg dvakrát denne dva dni pred zvyčajným vypuknutím príznakov až do druhého dňa periódy, aby ste pomohli regulovať akúkoľvek hormonálnu nerovnováhu a zmiernili citlivosť prsníkov

    Homeopatia

    • Nux vomica - keď ste podráždená
    • Pulsatilla - na plačlivosť a pocit, že vás nikto nemá rád
    • Sepia - na náladovosť, podráždenosť a celkový pocit vyčerpania
    • Lachesis - proti žiarlivosti a hádavosti

    Aromaterapia

    • rímsky rumanček - má upokojujúce účinky a geraniový olej a dve kvapky levanduľového oleja, ponorte sa do teplého kúpeľa a uvoľnite sa
    Pms3

    Predmenštruačný syndróm príčiny vzniku

    Presne to, čo spôsobuje predmenštruačný syndróm, nie je známe, ale môže k tomu prispieť niekoľko faktorov:

    • cyklické zmeny hormónov - znaky a príznaky predmenštruačného syndrómu sa menia s hormonálnymi výkyvmi a zmiznú s tehotenstvom a menopauzou
    • chemické zmeny v mozgu - kolísanie sérotonínu, chemickej látky v mozgu (neurotransmitera), o ktorom sa predpokladá, že zohráva kľúčovú úlohu v stavoch nálady, by mohlo vyvolať príznaky PMS. Nedostatočné množstvo serotonínu môže prispieť k predmenštruačnej depresii, ako aj k únave, chuti do jedla a problémom so spánkom.
    • depresie - niektoré ženy s ťažkým predmenštruačným syndrómom majú nediagnostikovanú depresiu, aj keď samotná depresia nespôsobuje všetky symptómy
    Osteoporóza3

    Predmenštruačný syndróm prevencia

    Príznaky predmenštruačného syndrómu môžete niekedy zvládnuť alebo znížiť zmenou spôsobu, ako budete jesť, cvičiť a pristupovať ku každodennému životu.

    • strava - jedzte častejšie a menšie porcie, aby sa znížilo nadúvanie a pocit plnosti, jedzte čo najmenej konzervovaných potravín, živočíšnych tukov a cukru
    • soľ - obmedzte soľ a slané potraviny, aby sa znížilo nadúvanie a zadržiavanie tekutín
    • sacharidy - vyberte potraviny s vysokým obsahom komplexných sacharidov, ako sú ovocie, zelenina a celozrnný chlieb a cestoviny
    • minerály - vyberte si potraviny bohaté na vápnik a horčík
    • vitamíny - potraviny bohaté na vitamíny B6 a E
    • vyhýbajte sa - kofeínu a alkoholu
    • cvičenie - a relaxačné techniky vám pomôžu vyrovnať sa s výkyvmi nálad