Stravovanie podľa krvných skupín - skupina 0

< Spať na články
Krvna Skupina0

Krvná skupina 0

Krvná skupina 0 je najstarší krvný typ spojený s predkami, ktorí boli lovcami a zároveň je to univerzálny typ, ktorý tvorí 46% populácie. D'Adamo hovorí, že ľudia s krvnou skupinou 0 majú tendenciu mať silu, byť štíhly a mať produktívnu myseľ.

Druh stravy špecifický pre osoby s 0-lovou krvou by sa mohol prirovnať k paleo diéte alebo diéte s nízkym obsahom sacharidov, preto by sa mal zamerať na konzumáciu dobrého množstva bielkovín. Tí čo patria do tejto krvnej skupiny, majú schopnosť veľmi ľahko stráviť živočíšne tuky a živočíšne bielkoviny vďaka vyšším hladinám žalúdočných kyselín.

Ľudia s týmto krvným typom sú náchylní na choroby ako:

  • porucha zrážania krvi
  • zápalové ochorenia - artritída
  • nízka produkcia hormónov štítnej žľazy
  • vredy
  • alergie

Čo konzumovať keď máte krvnú skupinu 0?

Konzumovať by ste mali veľké množstvo bielkovín, ako by to bolo v prípade paleo alebo nízkokaloridovej stravy. Konzumáciu mliečnych výrobkov by ste mali obmedziť, nemali by byť vašim hlavným zdrojom potravy, môžete konzumovať jeden z výrobkov raz denne. Pšenica obsahuje glutén, ktorý narúša metabolické procesy, živiny sa pomalšie premieňajú na energiu a ukladajú sa vo forme tuku, preto by ste ju mali obmedziť.

Vhodné potraviny sú pre vás liekom, neutrálne potravou a nevhodné jedom. Mali by ste uprednostňovať vhodné potraviny pred neutrálnymi a nevhodné potraviny obmedzovať alebo podľa možnosti úplne vylúčiť. Obsahujú totiž pre vás škodlivé lektíny, ktoré môžu vyvolať zápaly sliznice, čo sa môže podobať alergii na jedlo.

Mäso

Pokiaľ ste vystavní námahe váš organizmus potrebuje viac bielkovín. Konzumujte maximálne 180 g mäsa denne, nikdy nie viac.

vhodné - hovädzie mäso, mleté hovädzie mäso, baranie, jahňacie, teľacie, bizónie mäso, divina, pečeň, srdce

neutrálne - kuracina, kačacina, králik, moriak, jarabica, prepelica, bažant

nevhodné - bravčové mäso, slanina, husacina, šunka

Ryby

Konzumácia rýb by mala byť jedným z hlavných zdrojov potravy denne.

vhodné - losos, makrela, sardinky, sleď, pstruh dúhový, treska, šťuka morská, šťuka riečna, mečiar, plotica, ostriež, jeseter, okúň biely, okúň žltý, alóza, platesa obrovská, ryba žltochvostá

neutrálne - kapor, pstruh morský, sardela, tuniak, úhor, žralok, kosatka, garnát, hrebenatka, korytnačka, mušle, ostriež, šťuka malá, slimák, sépia, ustrice, žaby

nevhodné - sleď marinovaný, losos údený, zubáč morský, kaviár, barakuda, chobotnica, kalmar

Mliečne výrobky a vajcia

Konzumáciu mliečnych výrobkov by ste mali obmedziť na jeden z výrobkov raz denne. Vajíčka môžete konzumovať maximálne 4-5 ks týždenne.

neutrálne - kozí syr, mozarella, farmársky syr, syr Feta, sójový syr Tofu, sójové mlieko, maslo

nevhodné - mlieko plnotučné, polotučné i nízkotučné, jogurty, tvaroh, srvátka, cmar, kefír, zmrzlina, všetky druhy syrov

Krvna Skupina01

Olej

Krvná skupina 0 znáša rastlinné oleje veľmi dobre. Konzumovať môžete 1 polievkovú lyžicu denne.

vhodné - olivový a ľanový olej

neutrálne - olej canola, sezamový a slnečnicový olej

nevhodné - kukuričný, arašídový, šafránový olej

Orechy a semená

Orechy a semená sú dobrým zdrojom rastlinných bielkovín a olejov. Konzumujte 1 polievkovú lyžicu denne.

vhodné - vlašské orechy a tekvicové semená

neutrálne - mandle, gaštany, lieskové orechy, makadamiové a pekanové orechy, sezam, slnečnicové jadrá

nevhodné - kešu, arašidy, pistácie, mak

Strukoviny

Krvná skupina 0 by sa mala strukovinám vyhýbať, pretože ich tráviaca sústava zle spracúva.

vhodné - fazuľa Aduke, Azuki, Pinto, fazuľa strakatá

neutrálne - fazuľka zelená struková, fazuľa - biela, čierna, červená, sója červená, zelený hrášok

nevhodné - fazuľa siata, šošovica - zelená, červená

Obilniny

Vyhnúť sa pšenici je to najlepšie čo ľudia s krvnou skupinou 0 môžu urobiť. Glutén v pšenici narúša ich metabolické procesy, živiny sa pomalšie premieňajú na energiu a ukladajú sa vo forme tuku.

neutrálne - amarant, pohánka, jačmeň, ryža, pšenica špalda, proso

nevhodné - kukuričná múka, kukuričné vločky, ovsené otruby, ovsené vločky, ovsená múka, pšeničné klíčky, kukuričné vločky

Krvna Skupina02

Pečivo

Pečivo môžete konzumovať len pre vás vhodné a v žiadnom prípade nesmie obsahovať pšenicu. Konzumovať môžete maximálne 1 krajec alebo 1 ks pečiva a to nie každý deň.

vhodné - chlieb Essene, Ezekiel

neutrálne - ryžový chlieb, sójový chlieb, chlieb zo špaldovej múky, bezlepkový chlieb, chlieb Wasa (druh suchárov), 100% ražný chlieb, knäckebrot

nevhodné - chlieb z pšeničných klíčkov, čierny ovsený chlieb, mnohozrný chlieb, celozrnný chlieb, biely chlieb, biele bagety, kukuričné pagáčiky, čajové pečivo, maces, grahamové pečivo

Cestoviny a zrná

Drvivá väčšina cestovín obsahuje pšeničnú múku. Vhodné sú pre vás len cestoviny vyrobené zo špaldovej múky, ryžovej múky alebo pohánky.

neutrálne - pohánková kaša, pohánka, quinoa, ryža - hnedá, natural, basmati, jazmínová, ryžová múka, špaldová múka, ražná múka

nevhodné - biela múka, ovsená múka, grahamová múka, bulgur, kus – kus, rezance soba, múka z pšeničných klíčkov

Zelenina

Zelenina tvorí po mäse veľmi dôležitú zložku stravy, aj keď niektorým druhom by ste sa mali vyhnúť. Konzumovať by ste mali 1 šálku surovej alebo varenej zeleniny denne.

vhodné - artičoky, kel, červená paprika, zemiaky sladké (batáty), brokolica, cigória, cibuľa, petržlen, paštrnák, americký kel, púpava, cesnak, chren, tekvica, kaleráb, pór, hlávkový šalát, špenát, biela reďkovka

neutrálne - špargľa, bambusové výhonky, cvikľa, mrkva, zeler, uhorky, kôpor, fenikel, zázvor, ľadový šalát, hliva ustricová, oliva zelená, paprika - zelená, žltá, reďkovka, tofu, tempeh, paradajky, gaštany, cuketa

nevhodné - avokádo, kapusta - čínska, červená, biela, karfiol, kukurica, baklažán, huby pestované, huby shiitake, horčica, oliva - čierna, grécka, španielska, zemiaky - biele, červené, listy lucerny, ružičkový kel

Krvna Skupina03

Ovocie

Ovocie je výbornou náhradou chleba a cestovín. Ak budete konzumovať ovocie namiesto chleba, váš organizmus bude fungovať lepšie a dokonca aj schudnete. Uprednostniť by ste mali zásadité ovocie, ktoré zmierni kyslé účinky žalúdočnej kyseliny. Ovocie by ste mali konzumovať najmä dopoludnia 1ks alebo 100-150 g denne.

vhodné - figy - čerstvé, sušené, slivky - bystrické, mirabella, červené, sušené

neutrálne - jablká, marhule, banány, brusnice, čerešne, čučoriedky, čierne, červené ríbezle, ďatle, baza čierna, egreš, grapefruit, hrozno, kiwi, citrón, limetka, mango, melón červený, nektárinky, papája, broskyne, hrušky, ananás, granátové jablko, hrozienka, maliny, carambola

nevhodné - černice, melón žltý, pomaranče, mandarínky, jahody, rebarbora, kokosový orech

Zeleninové a ovocné šťavy

Uprednostniť by ste mali zeleninové šťavy pred ovocnými, pretože sú alkalické. Vyhýbať by ste sa mali hlavne šťavám s vysokým obsahom cukru.

vhodné - višne, ananás, slivky

neutrálne - marhule, hrozno, grapefruit, papája, čučoriedky, zeler, mrkva, paradajky, šťava z odporúčaných druhov zeleniny

nevhodné - jablká, jablkový mušt, kapusta, pomaranče

Koreniny

Uprednostniť by ste mali koreniny s výťažkami z morských rias, pretože sú bohaté na jód. Vyhnúť by ste sa mali mletému čiernemu koreniu a octu, pretože dráždia sliznicu.

vhodné - svätojánsky chlieb, korenie kari, výťažok z morských rias, petržlen, kayenské korenie, kurkuma

neutrálne - agar, aníz, kôpor, cesnak, želatína, med, chren, javorový sirup, majoránka, miso (omáčka z tofu), melasa, bazalka, bobkový list, kardamom, rozmarín, mäta pieporná, šafran, šalvia, soľ, pažítka, čokoláda, klinčeky, koriander, tatárska omáčka, sójová omáčka Tamari (čistý sójový koncentrát), manioka, estragón, tymián, paprika

nevhodné - kapari, škorica, kukuričný škrob, mleté čierne, biele korenie, vanilka, ocot všetkých typov (jablčný, balzamový, vínny)

Krvna Skupina04

Prísady

Pre krvnú skupinu 0 neexistuje vhodná prísada na ochucovanie. Vyhýbať by ste sa mali hlavne kečupu, pretože obsahuje ocot. Horčicu a majonézu by ste mali konzumovať v malých množstvách. Uprednostniť by ste mali na ochutenie olivový olej, citrónovú šťavu a cesnak.

neutrálne - horčica, majonéza s malým obsahom tuku

nevhodné - kečup

Nápoje

Piť by ste mali hlavne vodu so sódou bikarbónou, pretože neutralizuje kyslé prostredie. Úplne vylúčiť by ste mali kávu, lebo zvyšuje obsah žalúdočných kyselín.

vhodné - sóda bikarbóna

neutrálne - zelený čaj, pivo a víno v obmedzenom množstve (ak chcete chudnúť, tak by ste ich mali vynechať, pretože obsahujú veľa kalórií)

nevhodné - káva, destiláty, šumivé nápoje, čierny čaj, aloe, echinacea

Bylinkové čaje

vhodné - púpava, senovka grécka, zázvor, chmeľ, lipa, moruša, petržlen, mäta pieporná, šípky, koreň brestu

neutrálne - rumanček pravý, hloh, sladké drievko, divozel, listy z malín, baza, šalvia, materina dúška, mäta záhradná, valeriána lekárska, ženšen, zelený čaj, dubová kôra, myší chvostík, breza biela, železník lekársky

nevhodné - lucerna, aloe, lopúch, podbeľ liečivý, echinacea, ďatelina červenastá, rebarbora, ľubovník bodkovaný, senna, jahodové listy, šťaveľ obyčajný

Vitamíny a minerály

Vitamíny a minerály by sa mali zamerať na urýchľovanie metabolizmu, zvyšovanie aktivity zrážania krvi, predchádzanie zápalom, stabilizáciu funkcie štítnej žľazy.

Vhodné

vitamíny skupiny B - ľudia s krvnou skupinou 0 majú sklon k lenivému metabolizmu, preto sú pre nich najvhodnejšie potraviny bohaté na vitamín B ako: mäso, pečeň, obličky, vajíčka (s mierou), orechy, zelená listová zelenina, ovocie

vitamín K - jeho nedostatok má za následok poruchy zrážania krvi. Je potrebné ho prijímať v potrave. Potraviny bohaté na vitamín K sú: pečeň, vaječný žĺtok, zelená listová zelenina (kel, špenát, rôzne druhy zelených šalátov)

vápnik - mliečne výrobky by krvná skupina 0 nemala konzumovať vôbec, preto ich musia nahradiť potravinami, ktoré obsahujú veľké množstvo vápnika, ako: sardinky, losos, brokolica, špenát, mandle, vlašské orechy, lieskové orechy, slnečnicové semiačka, sója, tofu, figy, mak. Veľa vápnika obsahujú aj rastlinné oleje, ktoré dostanete v obchodoch zdravej výživy napr. makový a mandľový olej, olej chia (ten zároveň pôsobí na vysoký krvný tlak, znižuje cholesterol a triglyceridy, používa sa pri reumatickej artritíde), olej z lieskových orieškov (obsahuje zároveň železo, zinok, draslík, vitamín E – proti rakovine prsníka, prostaty)

jód - je nevyhnutným stopovým prvkom pri syntéze hormónov štítnej žľazy. U ľudí s krvnou skupinou 0 sa často vyskytuje porucha činnosti spôsobená nedostatkom jódu, čo má za následok váhový prírastok, zadržiavanie vody v tele a pocit únavy. Dbajte o to, aby strava obsahovala potraviny bohaté na jód – morské ryby, morské riasy, jodidovanú soľ.

S mierou

sladké drievko - používa sa na liečenie žalúdočných vredov, pri liečbe obličkových kameňov, pri dne, reumatizme, proti kašľu a pri zachrípnutí. Extrakt má protizápalové účinky. Bylinka podporujúca vykašliavanie, pôsobí tiež ako mierne preháňadlo, vhodná je pri žalúdočných vredoch a vredoch dvanástnika. Pijeme nálev z 1 kávovej lyžičky na šálku a to 2-3x denne.

fucus vesiculosus - chaluha bublinatá (morská riasa) - je mechúrikovitá riasa, ktorá obsahuje jód a fukózu, ktorá chráni sliznicu pred účinkami baktérie Helibacter pylori, ktorá zapríčiňuje žalúdočné vredy. Používa sa tiež pri poruchách štítnej žľazy (znížená činnosť), znižuje riziko výskytu nádoru prsníkov a maternice a pôsobí protireumaticky. Riasa je tiež účinná pri redukcii telesnej hmotnosti. Pijeme nálev z polovice kávovej lyžičky na šálku a to 2-3x denne.

Nevhodné

vitamín A – zdroje bohaté na betakarotén, ktorý nie je nebezpečný, vajíčka, žltý melón, mrkva, špenát, brokolica

Krvna Skupina05

Cvičenie

Stres môže u vás spôsobiť 50-80% všetkých ochorení. Je potrebné naučiť sa ho odbúrať, pretože má vplyv na imunitný systém.

Ľudia s krvnou skupinou 0 sa musia pravidelne a intenzívne hýbať, tým odbúravajú stres. Ich organizmus je na to stavaný. Mali by sa intenzívne hýbať minimálne 4x do týždňa a dĺžka cvičenia by mala byť od 30–60 minút. Pre ľudí s krvnou skupinou 0 je najlepším liekom na únavu, depresiu, nespavosť a stres pohyb a fyzická práca. Ak sa prestanú hýbať, organizmus sa stáva oveľa zraniteľnejším voči zápalovým a autoimunitným ochoreniam ako je artritída, astma, dochádza k stálemu rastu hmotnosti až k obezite. Vhodné cvičenia sú pre nich rekreačný beh, rýchla chôdza, cyklistika, tanec, bojové umenia, plávanie.

biorezonancia-lucenec.sk, powerofpositivity.com

čítaj tiež

Stravovanie podľa krvných skupín - skupina B

Stravovanie podľa krvných skupín - skupina B

Ľudia s týmto typom krvi majú najjednoduchšiu diétu a môžu jesť veľa rôznych druhov potravín. V podstate sú všežravci a majú väčšiu slobodu ako iné krvné skupiny.

čítaj tiež

Stravovanie podľa krvných skupín - skupina A

Stravovanie podľa krvných skupín - skupina A

Podľa Dr. D'Adamo sa krvná skupina A stala prevládajúcou v prvých rokoch poľnohospodárskeho veku. Ľudia v tomto období boli usadlí, spolupracujúci pestovatelia, ktorí mali ustálenú stravu a nemenné prostredie.

čítaj tiež

Stravovanie podľa krvných skupín - úvod

Stravovanie podľa krvných skupín - úvod

Existujú štyri hlavné krvné skupiny: A, B, AB a 0. Ak budete dodržiavať diétu určenú pre váš krvný typ, vaše telo bude tráviť jedlo efektívnejšie. Budete chudnúť, budete mať viac energie a budete odolnejší voči chorobám.

čítaj tiež

Stravovanie podľa krvných skupín - skupina AB

Stravovanie podľa krvných skupín - skupina AB

Krvná skupina AB je najnovšia a zároveň najzriedkavejšia zo všetkých krvných skupín. Podľa amerického Červeného kríža sa vyskytuje u menej ako 4% populácie.