5 potravín pre efektívne chudnutie

< Spať na články
Chudnutie

Potraviny podporujúce chudnutie sú výživné a bez zbytočných kalórií. Aj keď sa niektoré môžu zdať tučné, nemusíte sa ničoho obávať. Tieto potraviny obsahujú dôležité esenciálne mastné kyseliny, ktoré sú pre náš organizmus nevyhnutné. Ak týchto potravín zjeme málo, budeme unavení a v dôsledku toho sa budeme menej hýbať a samozrejme aj menej spaľovať. Kedykoľvek dostaneme hlad, je to známkou toho, že vám chýbajú nejaké živiny, ktoré treba doplniť. Pri zostavovaní jedálnička berte do úvahy nasledujúcich päť zložiek, ktoré sú ideálne na chudnutie.

5 potravín pre efektívne chudnutie

Ovocie a zelenina

Ak budete konzumovať väčšie množstvo surového ovocia a zeleniny podarí sa vám schudnúť oveľa rýchlejšie a zároveň si ľahšie udržíte vytúženú hmotnosť.

Zelenina je všeobecne okrem vitamínov a minerálov bohatá aj na vlákninu, ktorá má pri chudnutí doslova zásadnú úlohu. Denne by sme mali prijať niečo okolo 30g vlákniny, čo bez dostatočnej konzumácie zeleniny skrátka nepôjde.

Pri zelenine neexistuje druh, ktorý by bol pri chudnutí vyložene nevhodný. Treba si však dávať pozor na zeleninu s vysokým obsahom sacharidov, ako napr. zemiaky či mrkva. Tieto druhy zeleniny konzumujte skôr v prvej polovici dňa, polysacharidy obsiahnuté v tejto zelenine vám zaistia dostatočný prísun energie po celý zvyšok dňa. Zemiaky konzumujte pri redukčnej diéte najlepšie varené, na zemiakovú kašu či hranolky radšej zabudnite.

Pri ovocí uprednostnite jablká, pretože obsahujú pektín, ktorý bráni vášmu telu absorbovať príliš veľa tuku a potláča chuť do jedla. Takže vám nedovolí jesť príliš veľa a tým pádom nebudete priberať na váhe.

Vláknina

Dostatočný príjem vlákniny je dôležitý pre udržanie správneho zažívanie, môžeme ju dokonca brať aj ako preventívne opatrenie pred vznikom niektorých nepríjemných črevných ochorení. Vláknina sa vďaka nízkemu glykemickému indexu tiež môže pýšiť vysoko sýtiacimi schopnosťami, preto vás jej zaradenie do jedálnička ochráni pred nechcenými návalmi hladu a po jedle sa budete cítiť oveľa sýtejšie.

Vďaka nulovej energetickej hodnote pre naše telo je vláknina nevyhnutnou súčasťou všetkých redukčných jedálničkov, okrem dostatočnej konzumácie ovocia a zeleniny ju môžete nájsť napríklad v otrubách, ovsených vločkách či celozrnných výrobkoch.

Chudnutie1

Chilli

Chilli papričky obsahujú látku kapsaicín, ktorá je považovaná za jeden z najsilnejších spaľovačov tukov. Vyvoláva v tele tepelnú reakciu, vďaka ktorej sa zrýchli váš metabolizmus, organizmus využíva viac tuku ako palivo. Tento efekt trvá dokonca aj niekoľko hodín po konzumácii papričiek. Uvádza sa, že konzumáciou chilli sa môžeme zbaviť tuku predovšetkým v páse a na bokoch.

Organické mäso

Organické mäso obsahuje množstvo CLA (alebo konjugovanú kyselinu linolovú). Čo je v podstate zdravý tuk, ktorý vám pomáha spaľovať tuk. Podľa štúdie ľudia, ktorí konzumovali CLA, eliminovali abdominálny tuk, čo im umožnilo schudnúť v páse o 3 cm bez akéjkoľvek diéty či bez zmien v životnom štýle.

Orechy

Zdravé tuky v orechoch dávajú ľudskému organizmu pokyn k uvoľňovaniu mastných kyselín, udržujú pocit sýtosti a tým napomáhajú zdravému chudnutiu. Pretože je kalorická hodnota jednotlivých druhov orechov v podstate rovnaká, nezáleží príliš na druhu a môžete si vybrať podľa chuti.

Najlepšie je jednotlivé druhy striedať, pretože každý z nich má špecifické vlastnosti. Podľa výskumov sú však najzdravšie vlašské orechy.

Chudnutie2

Potraviny na chudnutie samotné nestačia

Kombinácia potravín na chudnutie a zdravého životného štýlu = kľúč k úspechu pri zhadzovaní nadbytočných kíl. Preto, keď už svojmu telu doprajete množstvo zdravých, živinami nabitých potravín, dbajte tiež na dostatok spánku a relaxáciu pre každodennú ochranu od stresu - aj ten totiž prispieva k priberaniu.

Do svojho programu zaraďte športy vhodné pre chudnutie, ako je behanie či posilňovacie cviky na problémové partie.

bezhladoveni.cz, pestryjidelnicek.cz, zdravezdravi.cz, healthyrecipesfor.com