5 potravín pre zdravé opálenie

< Spať na články
Betakaroten

Leto je obdobím, kedy sa snažíme o dosiahnutie rôznych odtieňov pokožky, od bronzovej až po čokoládovú. Samoopaľovacie prostriedky sú fajn, ale často sa zmývajú a pri zlej manipulácii zanechávajú fľaky na pokožke. Pokiaľ si chcete zachovať opálenie čo najdlhšiu dobu, mali by ste tomu prispôsobiť aj svoj jedálniček a hnedý odtieň "podporovať aj z vnútra". Najúčinnejšou zložkou, ktorá podporuje zdravé opálenie je betakarotén. Ponúkame vám 5 super potravín, ktoré ho obsahujú a tak vám pomôžu k túžbe za hnedším odtieňom.

Beta-karotén hrá významnú úlohu pri ochrane kože pred účinkami nadmerného opaľovania:

  • prispieva k sfarbeniu kože
  • koža je odolnejšia proti spáleniu
  • opálenie vydrží dlhšie
  • chráni pokožku pred tvorbou pigmentových škvŕn, vrások, vysychaním, stratou pružnosti a ďalšími prejavmi predčasného starnutia
  • odolnejšia, posilnená koža je prevenciou vzniku rakoviny kože

5 potravín pre zdravé opálenie

Bataty

Sladké zemiaky

Sladké zemiaky sú jedným z najuniverzálnejších zelenín. Od hranoliek po koláče, sladké zemiaky môžete použiť na prípravu akéhokoľvek jedla. Ale vedeli ste, že podporujú zdravé opálenie? Sladké zemiaky majú najvyšší obsah karotenoidov v porovnaní so všetkou ostatnou zeleninou. Kedže karotenoidy sú zodpovedné za prirodzený efekt opálenia, vďaka nim má vaša pokožka výraznú žiarivú farbu.


Mrkva

Mrkva

Mrkva bola vždy známa tým, že mení farbu pleti, ale nebojte sa, nezmení vašu pokožku na oranžovú. Namiesto toho vám jej vysoká hladina karotenoidov poskytne dokonalú, žiarivú pokožku. Má tiež veľa vitamínu A, ktorý chráni pokožku pred poškodením slnkom. Len jedna stredne veľká mrkva vám poskytuje 200% denného odporúčaného príjmu vitamínu A, vďaka čomu je pre vás a vašu pokožku tou správnou voľbou.

Upozornenie Ak je mrkva konzumovaná za surova, beta-karotén sa prakticky nevstrebe. Vhodné je aspoň krátke zahriatie. Pred varením by sa mrkva tiež nemala krájať.


Paprika

Červená paprika

Červená paprika taktiež obsahuje vysoké množstvo karotenoidov, ktoré fungujú rovnakým spôsobom ako vo všetkých ostatných druhoch zeleniny a pomôžu Vám získať milovaný bronz a žiarivý lesk. Popri karotenoidoch obsahuje aj vitamín A, ktorý chráni pokožku pred poškodením slnkom, rovnako ako mrkva. Určite si ju pridajte do zdravého letného šalátu.


čítaj tiež

Zdravé opaľovanie - ako sa opáliť a nespáliť

Zdravé opaľovanie - ako sa opáliť a nespáliť

Pri opaľovaní vystavujeme našu pokožku slnečnému žiareniu s cieľom stmavniť ju. Za opálenie a aj prípadné spálenie je zodpovedné ultrafialové žiarenie, ktoré je súčasťou slnečného žiarenia.

Paradajky

Paradajky

Paradajky sú jednou z najpoužívanejších potravín. Používame ich na prípravu omáčok, kečupu a pridávame ich aj do šalátov. Podobne ako u červenej papriky, aj jej červená farba znamená prítomnosť karotenoidov. Jeden z najdôležitejších karotenoidov v paradajkách sa nazýva lykopén. Pokiaľ paradajky tepelne spracujete, znásobite zastúpenie tohto pigmentu. A vaše telo a pokožka vám poďakujú.


Kel

Kel

Existuje jedna menej známa výhoda kelu, ktorá súvisí s tým, ako vyzeráte. Hoci je zelenej farby, má tiež vysoké hladiny karotenoidov, ktoré zvyšujú tón pleti. Je milión dôvodov, prečo by ste mali pridať kel do vašej stravy a my vám dávame ešte jeden, prečo jesť túto zeleninu - zdravé opálenie.


Ak chcete aj po lete vyzerať sviežo a krásne, stavte na komplexnú ochranu a okrem vhodných potravín si kúpte aj kvalitnú kozmetiku s UV faktorom a vhodným ľahkým oblečením.

eatthis.com, solarianovotny.cz, doktor-zdravi.cz