Kyslá kapusta – bohatý zdroj vitamínov

Pre jesenné obdobie je typické nakladanie kapusty. Dobre vykvasená kapusta obsahuje veľa vitamínov, z ktorých môžeme čerpať celú zimu. Okrem vitamínu C sa v nej vyskytujú aj vitamíny B1, B2, B6, E, PP, A, D, K, U, kyselina listová, biotíny. Obsahuje tiež veľa aminokyselín a minerálnych látok (draslík, vápnik, fosfor, železo, zinok). Je zdrojom vlákniny a pektínov, ktoré sú dôležité na trávenie.

Kyslá kapusta

Kyslá kapusta

Ako si vyrobiť kyslú kapustu - recept

Na to, aby kyslá kapusta obsahovala toľko vitamínov, je dôležité ju správne zakonzervovať. Je dobré do nej pridať okrem korenia a cibule aj pokrájané jabĺčka. Ich biologicky účinné látky – fytoncídy – potláčajú hnilobné a stimulujú mliečne baktérie. Na kvalitný priebeh kvasenia má veľký vplyv miestnosť, v ktorej máme kvasnú nádobu. Na začiatku by mala mať okolo 20 stupňov Celzia. Po týždni by sme ju mali preložiť do miestnosti, kde je okolo 15 stupňov, kde ju necháme asi mesiac dokvášať. Už vykvasenú kapustu by sme mali skladovať v chlade (okolo 0 stupňov), inak bude veľmi kyslá.

Recepty z kapusty

Autor: Soňa Štubňová