Kukuričný olej - 6 účinkov na zdravie

Obsah článku

    Kukuričný olej

    Kukuričný olej je jedným z najpoužívanejších olejov na svete. Obsahuje množstvo nenasýtených mastných kyselín, ktoré sú všestranné pri udržiavaní nášho zdravia.

    Kukuričný olej sa vyrába z klíčkov rastliny kukurice, jednej z najviac pestovaných plodín na svete. Vzhľadom k tejto obrovskej dostupnosti je to jeden z najlacnejších rastlinných olejov, a teda jeden z najpopulárnejších. Kukuričný olej je možné získať procesom lisovania, rafinácie a destilácie parou. Pri posledných dvoch sa spláchne mnohé z prospešných zlúčenín z oleja a v takom prípade existuje len málo jeho zdravotných výhod. Ak chcete profitovať z používania kukuričného oleja, hľadajte druhy, ktoré boli lisované za studena, a sú označené ako organické alebo nerafinované. Tie budú mať nižší bod dymu, ale budú mať aj mononenasýtené a polynenasýtené tuky, ktoré poskytujú rôzne zdravotné výhody kukuričného oleja.

    Obsah vitamínov a minerálov v kukuričnom oleji

    Kukuričný olej v 100 g obsahuje 900 kalórií, 100 g tukov, 13 g nasýtené, 28 g mononenasýtené a 55 g polynenasýtené tuky, tokoferoly, karotenoid luteín, flavonoidy, fytosteroly - stigmasterol, kampesterol a beta-sitosterol, koenzým Q10, vitamín E a K, omega 3 a omega 6 mastné kyseliny.

    Kukuričný olej bráni vzniku rakoviny, udržuje zdravé srdce, je protizápalový, udržuje stabilnú hladinu cukru v krvi, udržuje zdravý mozog, udržuje zdravú pokožku.


    Kukuričný2

    Kukuričný olej - 6 účinkov na zdravie

    Kukuričný olej bráni vzniku rakoviny

    Hlavným zdravotným prínosom oleja z kukurice je vyliečiť rakovinu. Kyselina fenolová, prítomná v kukuričnom oleji, zabíja rakovinové bunky, vrátane rakoviny prsníka a rakoviny pečene. Dokonca v niektorých výskumoch boli rastové rakovinové bunky prsníka a rakoviny pečene rutinne stlačené konzumáciou kukuričného oleja.

    Kukuričný olej udržuje zdravé srdce

    Kukuričný olej je prospešný pre udržanie zdravia srdca. Má vysoký obsah kyseliny linolovej a polynenasýtených mastných kyselín. Pomáha znížiť hladinu LDL "zlého" cholesterolu a vysoký krvný tlak. Kukuričný olej je schopný znížiť hladinu cholesterolu v krvi vďaka obsahu fytosterolov.

    Kukuričný olej je protizápalový

    Omega 3 aj omega 6 mastné kyseliny sú známe tým, že pôsobia proti zápalu, keď sú konzumované s mierou. Pomáhajú zmierniť príznaky artritídy, rovnako ako bolesti hlavy, gastrointestinálne problémy a dokonca aj zápalové stavy kože.

    Kukuričný3

    Kukuričný olej udržuje zdravý mozog

    Menej omega 3 kyselín v mozgovej bunke spôsobí, že váš mozog bude mať nedostatok energie, ktorú používa na rast a vývoj mozgu. Omega 3 kyseliny sú dobré nielen pre deti, ale aj pre dospelých. U detí zlepšuje inteligenciu už počas vývoja v maminom brušku a u dospelých silne vyživuje mozog, takže funkcia mozgu nebude drasticky klesať.

    Kukuričný olej udržuje stabilnú hladinu cukru v krvi

    Kyselina linolová, prítomná v kukuričnom oleji, je dôležitá na normalizáciu funkcie pankreasu. Porucha pankreasu spôsobí obštrukciu produkcie inzulínu. Okrem toho bude tiež brániť inzulínu stabilizovať hladinu cukru v krvi. Preto spôsobí cukrovku. Preto kyselina linolová môže znížiť alebo normalizovať hladinu cukru v krvi, pretože zohráva úlohu pri normalizácii funkcie pankreasu.

    Kukuričný olej udržuje zdravú pokožku

    Kukuričný olej lepšuje fungovanie pokožky kvôli prítomnosti kyseliny linolovej a vitamínu E. Kukuričný olej je jemný olej a možno ho použiť ako základný olej pre domáce výrobky, ako sú balzamy na pery, masti, krémy a nočné oleje. Kukuričný olej je asi 59% kyseliny linolovej a vďaka tomu tento olej rýchlo preniká do kože.

    Ako kukuričný olej nakupovať?

    Kukuričný olej si kupujte panenský za studena lisovaný vo fľaši z tmavého skla.

    Ako kukuričný olej skladovať?

    Kukuričný olej skladujte na tmavom mieste pri teplote do 25 stupňov, po otvorení ho spotrebujte do troch mesiacov.

    Ako kukuričný olej spotrebovať?

    Kukuričný olej je výborný na studenú kuchyňu. Môže sa pridávať aj do polievok či omáčok, odporúča sa ale pridávať ho do už uvarených a vychladnutých pokrmov.

    čítaj tiež

    Kukurica - 7 účinkov na zdravie

    Kukurica - 7 účinkov na zdravie

    Kukuricou sa zasýtime a zároveň dodáme organizmu množstvo potrebných nutričných látok. Vďaka vysokému, až 20% obsahu sacharidov poskytuje 1 g šťavnatej kukurice 4 kilojouly energie.

    https://www.healthbenefitstime...

    https://drhealthbenefits.com/h...

    https://www.rehabilitace.info/...